چطور از releaseهای بخش ۰day استفاده کنیم

راستش مدتی هست که من می خواستم تعدادی برنامه رو باهاتون به اشتراک بذارم اما چون قبلاً با به اشتراک گذاشتن releaseهای 0day کلی سؤال برای دوستان راجع به نحوه استفاده از اونا پیش اومده بود، از این کار خودداری کردم. امروز تصمیم گرفتم که این پست رو بنویسم تا بتونیم بدون مشکل اون برنامه ها رو باهاتون به اشتراک بذاریم.

همون طور که قبلاً در پست های قبلیم براتون گفتم، به عنوان یک مدیر شبکه شما عمدتاً با بخش های ISO و 0day از Scene درگیر خواهید بود. قبلاً توضیح دادم که چطور می تونید از یه release بخش ISO استفاده کنید. در این پست می خوام توضیح بدم که چطور می تونید از یه release بخش 0day استفاده کنید.

release ها در بخش 0day هم مثل سایر بخش های scene شامل یه فولدر میشن. (تصویر زیر رو ببینید)

zero-day-release

نام فولدر همون نام release هست.

مثلاً در مورد تصویر بالا EASEUS.Partition.Master.v9.2.1.Server.Edition.Retail-FOSI

فولدر شامل تعدادی فایل zip میشه که بسته به حجم release تعدادشون متفاوت خواهد بود. به هر کدوم از این فایل ها به دلایل تاریخی اصطلاحاً یه دیسک (disk) میگن. که معمولاً اسمشون شامل نام یا مخفف نام گروه ارائه دهنده، خط فاصله، نسخه و یک یا چند کاراکتر برای شمارش میشه.

مثل تمام realease های scene این فولدر شامل یه فایل nfo هم میشه که نحوه نصب و اعمال کردن کرک توش توضیح داده شده. من شخصاً از NFOPad برای نمایش این فایل ها استفاده می کنم. البته نرم افزار معروف Notepad++ هم به راحتی می تونه نمایششون بده.

realeaseهای بخش 0day شامل یه فایل diz هم میشن. این فایل ها یه description کوتاه از realease هستن که معمولاً تعداد دیسک های موجود در release و زمان ارائه شدن، توشون نوشته شده. که باز هم من از همون NFOPad برای نمایش این فایل ها استفاده می کنم و البته Notepad++ هم به راحتی می تونه نمایششون بده.

حالا بریم سراغ فایل های zip موجود در فولدر. (تصویر زیر رو ببینید)

zero-day-release-disks

همون طور که در تصویر می بینید، هر کدوم از فایل های zip یا همون دیسک ها، شامل یک تکه از یک فایل rar از نوع multipart و یک فایل nfo و یک فایل diz میشن. فایل های diz به طور تاریخی شامل شماره دیسک میشدن.

اگه به دید یه دیسک به این فایل ها نگاه کنید، کمی براتون واضح تر میشه که چرا هر کدوم شامل این فایل های میشن. فرض کنید در قدیم من می خواستم یه realease رو روی تعدادی دیسک فلاپی در اختیار دوستم قرار بدم. فایل رو می شکستم و هر تکه از فایل رو به همراه یه فایل nfo و یه فایل diz که نشون میده این دیسک، دیسک شماره چندم هست در اختیار دوستم قرار می دادم. به هر حال ما زیاد به دلیل این موضوع کاری نداریم! کاری که ما باید انجام بدیم این هست که تمام فایل های zip رو در یک محل extract کنیم تا یه فایل rar از نوع multipart بهمون بده.

zero-day-release-rars

معمول هست که اندازه این فایل های rar اعداد رند مثل 5000000 یا 10000000 یا … انتخاب بشه که اگه خاطرتون باشه در بخش ISO هم همین طور بود.

نهایتاً برای این که محتویات realease رو به دست بیاریم، این فایل rar رو extract میکنیم و همون طور که قبلاً برایتون گفتم، بعضی از نرم افزارها نیاز دارن که حتماً برای extract کردن از فایلی که پسوندش rar هست این کار رو انجام بدید نه از فایل های r00 و r01 و … . البته نسخه های جدید WinRAR که من شخصاً ازش استفاده میکنم این محدودیت رو ندارن.

♦♦♦♦♦

بنابراین به طور خلاصه نحوه استفاده از realeaseهای بخش 0day به صورت زیر هست:

1- تمام فایل های zip موجود در فولدر رو در یک محل کنار هم extract کنید.

2- فایل rar بدست آمده رو مجدداً extract کنید.

3- فایل nfo رو بخونید و مطابق توضیحات داده شده کار نصب و کرک رو انجام بدید.

♦♦♦♦♦

این که چرا 0day از این روش ارائه release استفاده میکنه دلایل تاریخی داره. در واقع در گذشته تمام بخش های scene از این روش استفاده میکردن اما چون 0day از همه قدیمی تر هست و بقیه بخش ها جوان تر هستن، اون سایر بخش ها به مرور زمان قوانین شون رو عوض کردن اما بخش 0day همچنان به همون قوانین سابق پایبند مونده و قوانینش برای releaseها رو تغییر نداده.

توجه کنید که بر خلاف پروتکل FTP که انتقال یه فولدر توش کار ساده ای هست (در scene از FTP برای انتقال اطلاعات استفاده میشه)، چون ما در این وب سایت از پروتکل HTTP برای اشتراک فایل ها استفاده می کنیم، کل فولدر realese در یه فایل آرشیو (مثل zip یا rar یا 7z یا …) قرار داده میشه و به صورت یک فایل در اختیار شما قرار داده میشه. شما بعد از دریافت فایل با باز کردن این فایل آرشیو می تونید به realese اصلی بدون هیچ تغییری و به شکل اصلی خودش، دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که برای realeseهای scene من هیچ توضیحی برای نحوه کرک نمی دم چون تمام این اطلاعات از طریق فایل nfo در اختیار دوستان هست و ضمناً عین همیشه تمام فایل های ارائه شده، نسخه اصلی و دست نخورده با نام اصلی خواهد بود.

نظرات بسته شده است.