چطوری اینترنت کامپیوترم رو با دیگران Share کنم

خوشبختانه ویندوز قابلیت به اشتراک گذاری اینترنت رو توی خودش داره و بهش Internet Connection Sharing یا به اختصار ICS می گه. پیکربندیش هم کار نسبتاً آسونی هست.

اول باید Connectionی که اینترنت شما از طریقش تأمین می شه رو پیدا کنید. مثلاً من تو خونه اینترنتم توی شبکه وایرلس در اختیارم قرار می گیره. ممکنه یکی هم اینترنتش از طریق Broadband connection در اختیارش قرار بگیره و یا حتی از طریق VPN connection. اگه ISPتون بهتون گفته که برای وصل شدن به اینترنت باید از یه Connection استفاده کنید، این اون Connectionی هست که در ادامه باید ازش استفاده کنید.

از Control Panel به Network Connections برید و روی Connection مورد نظر کلیک راست کنید و Properties رو انتخاب کنید. اگه از ویندوزهای ویستا یا 7 استفاده می کنید به سربرگ Sharing برید و اگه از ویندوزهای قبل از اونا استفاده می کنید به سربرگ Advanced برید و Allow other network users to connect through this computer’s Internet connection رو تیک بزنید و از لیست پایین افتادنی Home networking connection اون Connectionی که از طریقش به سایرینی که می خواید اینترنتتون رو باهاشون Share کنید، وصل هستید رو انتخاب کنید.

مثلاً تو این مثال من اینترنتم از طریق یه Connection به اسم WLAN تأمین می شه و می خوام اونو با شبکه Virtual LAN به اشتراک بزارم.

نکته: اگه تو کامپیوترتون فقط 2 تا کارت شبکه داشته باشید لیست پایین افتادنی Home networking connection براتون نمایش داده نمی شه. بدیهی هست که در این حالت اینترنت از یه Connection با Connection دوم به اشتراک گذاشته می شه.

۴ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. رضا گفت:

    محمد میشه تو خونه که ما یه مودم ADSL داریم و به کامپیوتر وصل هست لپ تاپ رو با کامپیوتره شبکه کنیم و بعد هر دو تا اینترنت داشته باشن؟ سرعت افت می کنه؟ از طریق خط تلفت چی؟ میشه شبکه شون کرد؟

  2. محمد گفت:

    آره رضا جان.
    اگه DSL Modemت چند تا پورت LAN داشته باشه.
    افت سرعت بستگی به توان محاسباتی کامپیوترت داره. اما معمولاً کامپیوتر های امروزی سرعتشون به اندازه کافی بالا هست و تو سرعت های مگابیتی افت سرعت محسوسی ندارن.
    با خط تلفن هم می شه دو تا کامپیوتر رو شبکه کرد اما سرعتش خیلی پایین خواهد بود. مگه اینکه بخوای علاوه بر خط تلفن از دستگاههای vDSL استفاده کنی که فکر نکنم منظورت این باشه.

  3. رضا گفت:

    دو تا کانکشن رو انتخاب کن بعد بریج کن خیلی بهتره به نظر من

دیدگاه خود را به ما بگویید.